2014. május 15., csütörtök

legegyszerűbb piskótarecept

Minden tortámhoz ezt a piskótareceptet használom, eddig még nem okozott csalódást. Mindig szép magasra feljön, könnyű, lágy a tésztája.
A recept irtó egyszerű. Tojásonként 50 gramm cukor és liszt megy hozzá, illetve ugyanannyi evőkanál hideg víz. Egy kis sütőpor, só, vaníliás cukor és kész! :)
Hozzávalók 4 tojás esetén (ez egy középméretű tortához jó)
-4 tojás
-4 ek hideg víz
-200 g cukor
-1 cs. vaníliás cukor
-csipet só
-200 g liszt
-1 tk sütőpor

Tortaforma aljára sütőpapír, oldalát vajazni, lisztezni.
Tojásfehérjét a hideg vízzel, sóval kemény habbá verni, cukrot kanalanként hozzáadjuk és keményre verjük.
Hozzákeverjük egyesével a tojások sárgáját, és a vaníliás cukrot.
Lisztet elkeverjük a sütőporral, majd a habra szitáljuk és óvatosan beleforgatjuk. (ezt már nem robotgéppel!)
Masszát a tortaformába öntjük.
Előmelegített sütőben kb. 180 fokon, 35 percig (tűpróbáig) sütjük.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Mazsi!Először is örülök,hogy "visszatértél"!!!hű olvasód voltam mindkét blogodon és nagyon szerettem az írásaid!!nagyon sajnáltam,mikor befejezted!mivel korábban még nem írtam,itt szeretnék gratulálni a csodás családodhoz!! :)én most kezdtem el sütögetni a főzés mellett és nagyon örülök,hogy rátaláltam az új blogodra!ügyes vagy!!hétvégén megsütöttem ezt a piskótát és tejszínes joghurtos meggykrémmel töltöttem meg.ISTENI finom lett,nagy sikere volt a férjemnél!!köszönöm,h megosztottad ezt a receptet!!
    Hajni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Hajni! Örülök, ha tetszik a blogom, bár most ezzel is igencsak le vagyok maradva, de pótolom! ;) jó tortázást!

      Törlés